January 19, 2011

Thaipusam, orang di luar dan aku di rumah.

selamat khamis semua. oh, hari ini sambutan Thaipusam dan dimaklumkan aku diberi cuti. mcm best je dgr cuti tu. bila cuti akan byangkan dpt tido lewat malam menonton wayang bersama housemate yang gila2 or melayari internet smpai kepala pening mcm nak muntah ;) bb disponsor oleh roomate ku yg baik hati dan besoknya bngun selewat mungkin dari roomates ku yg lain dan mungkin juga mereka2 sedang mengumpat dan mengata aku.hahaha.

so, disebabkan tak de plan mahu berjalan or bershopping dimana2 negeri di Malaysia, aku pun online ibarat aku sedang meneroka seluruh dunia.bajet. line internet pun memahami laju dan laju lagi disebabkan penghuni kampus ini semakin berkurangan dgn aktiviti2 sosial mereka. tp aku bukan anti sosial ye cuma ikut mood jugak better duduk umah dengan xkan mengucapkan "oh bosannya!!!" sebab itu akan lebih pressure kan otak korang.

apa yg aku buat dari td. hahaha. of coz la ngadap laptop smbil mendengar lagu 6ixth sense- long distance berulang kali smbil mulut terkumat kamit mengikut lirik dan memeningkan lg kepala org yg berdekatan dgn ku. dengan membuka sebanyak mungkin link info yg menarik hati aku.

blog. dari td singgah ke satu blog ke satu blog yg lain. baca kisah hidup dyeorg dan pergi ke lain blog smpai la ada satu blogger ni sedang menyiapkan majlis perkawinan beliau. agak menarik minat lalu teruskan pembacaan. hah, ini best pasal cari tudung untuk kahwin. yup susah untuk mencari the best tudung yg boleh masuk dgn muka dan baju pengantin. kebiasaannya baju gempak dan harga mahal beribu ribu smpai kat tudung biasa je. then, ramaila wanita di luar sana decide freehair agar jadi penyelamat utk majlis perkahwinan yg sekali seumur hidup tu.ish2 minta dijauhkan.info make up pun best jugak. ianya ibarat perkara yg terpenting sekali bg pengantin wanita agar kelihatan manis dan ayu di majlis berbahgia itu nanti. InsyaAllah. erm, itu pun susah juga. ok stop pasal tu.

google search pasal pavlova. mencuba cari resipi tp xbape nak faham bahasa yg berhabuk ckp omputeh dan bahan-bahannya seakan akan mahal dan susah utk di cari di kedai-kedai biasa. cancel nak buat time cuti raya Cina ni. hehe, :p

then google search JORDAN dan seangkatan dgn nya mesir, syria n bla bla bla. menarik untuk mengetahui lebih dalam tentang bumi anbia ini. stalker pasal universiti yg pernah menjadi tempat pengajian cik abg. tempat2 menarik di sana dan style pemakaian org Arab disana. sgt best. even wanita disana pkai jubah fully black color the way that women act sgt boleh menarik perhatian xyah pakai seksi2. matanya pun sudah boleh membayangkan betapa cantiknya wanita itu. oh, makanan pun cukup sedap. rindunya mahu makan di Restoran Arab walau berada di Malaysia rasanya seakan sama sewaktu berada disana. InsyaAllah mahu kesana. kumpul duit bnyak2 ye.;)

blog ini kelihatan bosan dgn ayat2 yg panjang berjela tanpa ada sebarang gmbar. meh tgk gmbar ini mengikut kronologi cerita di atas sna ye.


6ixth sense. credit to google image.



contoh pavlova dessert yg dicuri kat google image.sedap!



1


2



1,2 adalah contoh tudung yg dipakai di morocco or egypt curi kat blog the pink diaries. dan ini contoh makeup yg nicely.



kecik je kan Jordan dlm peta ni in fact xtahu la besar ke tak.



ini adalah universiti al-bayt, Jordan. credit to google image.



p/s: petang yg panjang dapat dilalui dgn jayanya membuatkan aku rasa amat bermakna. thanks Allah.

1 comment: