February 09, 2011

Oh!!! Aku berasa tidak sihat

semalam sudah terasa suara yg serak serak basah, tp aku suka dgn suara yg mcm ni (serius!). tak dela terlalu manja dan mengada ngada. tp hari ni bngun pagi je aku dah rasa tak best. nak cakap pun tak de mood. tekak yg terasa sakit sengal sengal ubi. maafla sape sape yg terasa tu yek. tp rasanye aku jawab semua persoalan korang cuma suara x berapa nak jelas. hehehe suka bila dengar korang ckp "Ha, apa?"

disebabkan ketidakselesaan yg ku alami, aku decide pergi Unit Kesihatan. after, doc periksa doc ckp sakit tekak maybe ada rasa mahu nak demam. mcm mcm nasihat doc bagi aku pun bnyak tanya itu ini. first time pegi UK so far layanan pun memuaskan even kne tnggu agak lama. before ni masa diploma every sem mesti kena pergi UK. xsah kalo xpergi. hehehe..



ha, inilah ubat yg disyorkan utk aku. manyak wOo. antibiotik (ubat yg pling besar dan xsedap), paracetamol @ panadol, Jujubes n Vitamin C. tp aku xnak makan semua.;P. cuma nak makan Vitamin C dan Jujubes (ubat hisap yg sedap) je. sbb aku nak bina ketahanan badan aku sendiri. korang pun cubalah ye. jgn manjakan diri bila sakit terus makan ubat nanti lama lama bnyak kimia dalam badan. bahaya wOo. tapi agak agak dah tak larat tu telan je la ye. nanti menyusahkan diri sendiri dan org lain plak. ini adalah nasihat daripada cik abg. ;)hee. ok.



p/s: special thanks to Syikin sbb sudi temankan aku ke UK.

No comments:

Post a Comment