August 29, 2012

Selamat hari raya

Assalammualaikum,

Hehe, malu plak rasenye nak ucapkan Selamat Hari Raya kepada semua yang mengenali diri saya ini. Hari ni je dah masuk 8 hari kita beraya tapi baru terhegeh hegeh nak update entry raya. Takpelah meh saya saya story sikit je ye.

Ok, before this coming raya. Saya dan suami berbincang nak beraya di kampung siapa dulu. Kami juz bincang main main tanpa ada kata putus yang mengesahkan apa apa pun. Nak tau ke sapa yang menang dalam kes ini? Hehehe, takde yang menang dan takde yang kalah pun. Kami beraya di kampung saya dulu. Yeah!!! Sangat happy sebab abg ipar saya pun turn dia balik rumah mertua so, kami decide tahun ni raya kampung saya then InsyaAllah tahun depan raya kampung suami untuk cukupkan semua adik beradik suami. Lagi meriah kannn.

Before masing masing pulang beraya, kami sempat lagi last shopping di Dataran Senawang sebab ada yang masih tak cukup. Tudung la, baju la dan macam macam lagi. Memang padat sangat dengan manusia dah rasa macam kat Jalan TAR.

..:itu saya, adik ipar dan mak mertua:..

Saya sempat lagi grab sepasang baju kurung moden RM100 je. Memang sale time tu. Dan suami belikan jubah untuk saya, ain dan mak mertua. Yeah, dapat banyak baju.


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ok, ini cerita di pagi Syawal. So sweet okay. First time beraya dengan suami nih. Tido awal untuk bangun awal paginya. Pagi pagi lagi suami dah bangun mandi sunat hari raya, solat subuh dan bertakbir. Saya? hehe tido, cuti that's time. Bangun bangun je dengar sayup sayup suami bertakbir. Sayu je.

Lepas tu suami tanya macam ni ke raya kat kg ayg? Sunyi je..hehehe, Saya cakap la a'ah jap lagi bising la tu. Then saya bangun buat sarapan dan suami bersiap siap nak pegi sembahyang raya bersama balong dan bangah saya.

..:memohon maaf di pagi hari raya:..

Taraa, inilah baju raya kami. Tema untuk tahun ni adalah biru. Suka tengok this picture, captured by kak teh kakak saya.

So, raya kedua kami bersiap siap untuk pulang ke kampung suami. Tema adalah merah hati. Kampung suami di Kemuning, Melaka. Raya kedua pun still lagi jammed jalan raya. Siap tertido dalam kereta pun tak sampai sampai, kesian suami drive.

..:beraya dengan abg ipar dan biras:..

Tu je kot nak cerita kat korang pasal raya saya.Sedara belah pihak saya dah habis dah beraya. Sedara belah suami ni tak habis habis lagi. This weekend akan pegi beraya lagi. Yuhuuu.


"Selamat Hari Raya Aidilfitri dari saya, suami dan keluarga. Maafkan salah dan silap andai ada yang terasa hati. Semoga berbahagia di lebaran yang mulia ini."

No comments:

Post a Comment