August 28, 2012

Sentiasa berharap

Salam,

Hari ni dua kali saya update my blog. Ada masa lapang kat ofis, kalo tak kat umah memang malas sangat nak on laptop, juz online melalui my little Samsung note. For those yang tahu saya sudah berkahwin hampir 8 bulan. And people keep asking "dah berisi ke?" and i have pressured a lot with that question. Lebih lebih lagi time raya ni.

So, I had cried on my husband's shoulder and he keep calm on me. Suami yang paling dekat dengan saya, he knows everything in and out side my self. Now, baru mengerti perasaan sesiapa jua yang sedang berada dalam keadaan saya. Tapi sentiasa positifkan diri dan minda seperti firman Allah:

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu sedangkan ia baik untukmu dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu sedangkan ia buruk untukmu. Allah mengetahui sedangkan kamu tidak tahu."

[ Surah. Al Baqarah : 216 ]



p/s: Bila kah zuriat itu akan dianugerahkan buat kami semua nya kerja yang maha Esa, kita manusia cuma jangan berhenti berdoa dan percaya pada kuasa Allah. Bagaimana Allah mampu ciptakan pelbagai perkara berlainan rupa,sifat & personaliti, begitu juga kebahagiaan. Jangan terlalu berfikir sesuatu di luar jangkaan,tapi jangan pernah putus asa pada Allah yang Maha memberi kebahagiaan. (Dena Bahrin, 2012)

No comments:

Post a Comment