September 06, 2013

Ok fione!!! Nasi sama, lauk asing asing


Haha,

Tajuk entry macam bergaduh laki bini je kan?

Actually, idea nak update cerita ni tercetus masa makan malam tadi. Tu yang kalau tengok gambar, nasi masing masing tinggal separuh je.

So, semalam turn suami masak. Dok pikir nak masak apa. Lama gak la dalam sejam dua. Saya cakap la masak sambal tempe. Suami cakap nak masak sekali je senang. Means lauk dia dan lauk saya.

Saya pun bagi cadangan,

Isteri: Masak kari daging campur tempe.
Suami: Eiii, habis rosak kari abg nanti.
Isteri: Huhuhu. Hari ni masak herbivor la plak, tak nak karnivor.
Suami: Abg tak makan tempe la, ayg je yang makan sorang.
Isteri: Alaaaaa...

Last last suami masak apa nak tau? 



Haaa, cuba teka??? Ni la menu suami, ayam masak paprik.

Isteri: Uwaaaa, mana tempenye? 
Suami: Masak sendiri la. Abg tak tau nak masak sambal tempe macam mana. 
Isteri: Huhuhu, kejamnya. Finee!!!



Ahhh, leganya. Sambal tempe my favorite ever and ever. Licin habis saya makan sorang sorang. Suami dok makan ayam paprik tu, saya plak makan sambal tempe ni je. 

Ada cara tersendiri sambal tempe ni dimasak. Tak semua cara masak tempe saya suka. Resepi dari mak saya. Terbawak bawak sampai dah kawin ni. Ok cara cara dia macam ni. Potong sedang sedang tempe tak moh nipis nipis. Goreng plak jangan terlalu garing. Sambal dia macam biasa la. 
Ngada ngada kan?

.
.
.


Aisshhh, memang susah kalau tekak ni nak makan sambal tempe memang makanan lain tak boleh campur dah. Tu yang gigih jugak dok masak tu.



 Suami punya lauk bersama nasi yang dah nak abis. Good effort, warna menarik, cukup bahan dan perfect semuanya. Nampak sedap tapi tak dapat menggoda selera isterimu ini. Next time ye abg, nak buat camne hari tu dah mengidam tempe. Ayam tak masuk dalam list.


Hihihi, ini saya punya. Nampak menyedihkan je. Sob sob sob. Tapi ni la yang membuatkan saya tersenyum senyum sambil makan. 


Alhamdulillah.

Makan selagi boleh, nanti dah nak kena sekat sekat dah.

Hurrmmm, pasni nak makan apa ek?

Blurrppp.



No comments:

Post a Comment