December 03, 2010

my friend was married

kawin2..hee, bestnye.=)oh ye, cuti2 hujung tahun ni mmg bnyak kenduri kawin akan dilangsungkan. dan itu termasuk la kwn aku. since aku blik cuti sem ari tu mak gtau my old friend time sek rendah dlu akan berkahwin bulan 12 ni. time tu aku xterfikir lg mahu dtg ke rumahnya sbb igtkan mahu teman balong, k.ipar n anak2 sedara pegi hari keluarga di Port Dickson.

dulu time sek rendah apa yg aku igt la kan, dye ni duk sebelah aku n sama dlam 1 group. persaingan sengit berlaku antara aku n dye ni. dye pandai matematik aku ni pndai jgk tp careless, dye pendiam orgnye n seorang pengawas tp aku x igt plak aku ni jd ke x, hehe. tp apa yg aku igt yg dulu aku jd penolong pengawas..thee =p. after, abes sek rendah aku langsung xpenah jumpa dye ag. tp dgr2 cite dari jauh tu ade lah.

ok, at last pergi juga, n aku excited siap pagi tu. so dlam pukul 12.30 aku pun dah smpai di rumah nye. hujan renyai2, hujan rahmat gamaknye tu. smpai2 g mam dulu then aku g bilik pengantin mahu jumpa dye.

oh yeah, lama betol xjumpa sampai aku terkedu. mak aihh!!! cantik nye dak ni berbeza masa kecik2 dulu comot je. then amek 2, 3 gmbar. disebabkan that time aku nak pulang request nak tgk gmbar suami dye. so, sempat la tgk dlam frame. wah, bgai dipinang 2. tahniah2.

mahu tahu sesuatu?

aku: weyh, tahniah.cpatnye ko kawin.(smbil salam n berpelukan)
dye: (tersenyum) hah!ko bile lg nak kwin.
aku: i/Allah.

then, time tu gak dyeorg siap2 nak kuar pengantin laki dah smpai katenye. so aku pun follow dari belakang n x jdilah aku blik awal. aku tgk je dari jauh siap ade mercun bagai. meriah walau cuaca x mengizinkan. n aku pun pulang ke rumah.


"Selamat Pengantin Baru

Syahidatul Azwa
dan
Khairul"






perasaan ketika itu aku plak yg rasa sebak n terharu. nasib xmengalirkan air mata. poyo!

p/s: semoga setiap perkahwinan kekal sehingga akhir hayat.

No comments:

Post a Comment