February 12, 2010

rehatkan minda


=rest mind=

so utk kesekian kalinye aku pulang ke rumah
utk rehatkan minda
rehatkan bdan
dan berhari raya cina

mahu menghabiskan cuti dgn family
mahu tlg2 ape yg ptut
mahu makan limau cina bnyak2

utk gunung,
maaf aku xdpt ikut
waktu dan masa yg sgt tidak sesuai
aku fikir semua
fikir family
fikir wang
fikir safety
fikir mcm2
aku fikir smpai buat keputusan "NO"
sory kalo bt kamu semua down

sesaat dua td,
aku dpt pengajaran
ckp bukan sebarang ckp
kdg2 kita xsedar yg ckp bt hati org t'luka

sungguh,
xmksudkan mcm 2
mgkin aku t'lalu spontan ketika itu
smpai fikir org di depan sgt slumber utk terima ckp itu
maaf aku xsengaja
dan aku pun xkuat kalo aku dgr
apa yg aku ckp td dri mlt org depan aku
maaf..maaf..maaf..

sambungan,
naik cuti mesti aku pressure lg
mahu fikir pasal final projek
mahu fikir pasal research
mahu fikir pasal enjoy
smua pun nak kne wat cpt2
sbb masa mkin suntuk
sbb jd mcm aku

satu hal lg,
aku confuse mahu pilih degree ape
ikut kwn or ikut diri sendiri
tp yg pasti
aku mahu Library Science
jiwa aku pd library
dah sebati segala definisi yg penah aku hafal
dah sebati sgala proses yg ada pd library

ya,
kalo boleh aku mahu jd seorang Librarian
tp langkah belum pasti
keputusan belum tentu
aku harus menunggu n rasa mahu apply utk kali ke 2
Ya Allah..tolong aku
aku xmahu silap pilih jalan...


=masa2 kita bersama semakin singkat=





p/s: penah x rasa tkut utk lalui hari esok??bile ko rase hari ini adalah hari pling bahagia dalam hidup??

No comments:

Post a Comment