March 16, 2013

Rumah baru kami


Salam Ahad,


Rumah kami, saya dan suami tinggal berdua, urus rumah sendiri.. dan sudah seminggu kami di sini..



Banyak perubahan:
  • Bangun awal (mungkin pencahayaan matahari yang baik di rumah ni )
  • Masak sendiri (bergilir gilir dengan suami dan of coz saya yang selalu masak, suami makan je walau kadang kadang masakan saya kurang rasa, hehe ;p)
  • Lebih romantik (miliki rumah sendiri adalah merupakan satu privacy, ekhem! )
  • Rajin ( suami bertambah rajin mengemas rumah, rumah sendiri la katakan, hee bguslah tu kan )
  • Eh, dah bnyak la tu dan lain lain lagi...




Alhamdulillah setelah lebih setahun tinggal bersama keluarga mertua kami kini sudah mempunyai rumah sendiri. Terima kasih buat mak mertua yang banyak ajar saya sewaktu tinggal bersama dulu. Maaf andai ada yang terkurang atau terlebih sana sini, huhu sedih la plak.


Bukan mudah untuk mendapat segala galanya dalam hidup ni. Tapi sekali kita merasainya dengan usaha dan kesabaran ternyata ianya lebih manis. Kesabaran tu penting dalam rumahtangga.


Akhirnya berkat sabar, Allah beri rumah idaman kami selama ni, Alhamdulillah...



Saya sajikan beberapa keping gambar buat tatapan anda:
.
.
.


Sebelum, 




: under construction :


: rumah kami 2 tingkat :



Selepas,




: konsep moden pilihan saya dan suami: 


: living room, tempat suami main game XBOX dan tempat saya tidur lepas penat balik kerja :


: dining room :



Setiap ruang ada tema dan warna yang tersendiri. Pilihan yang dibuat bersama. Berpuas hati melihat hasilnya. So far ini sahaja yang dapat saya kongsikan.



Selepas merasai tinggal bersama keluarga, kini saya menghargai hidup berdua. Sangat lain dan betul betul rasa lebih berdikari.



Lebih seronok kini keluarga saya boleh melawat saya dan singgah rehat rehat bila berkunjung di Senawang. Makan nasi arab, shopping dan bila bila rasa nak datang sangat di alu alukan. Mak abah pun seronok bila anak anak dah miliki rumah sendiri. Mulakan hidup baru bersama sama. 



Terima kasih buat kedua dua belah keluarga.



Semoga bahagia ini kekal hingga ke syurga, aminnn.



4 comments:

  1. Tyma..bestnye dah ade rumah sendiri...alhamdulilah...
    Bila nak jemput datang rumah? hehe...

    ReplyDelete
  2. Waa..thniah timah n hafiz..well done..uma ni kt mane?..nk carik uma 2nd jgk la mcm ni..2 tgkt gitu..

    ReplyDelete
  3. Yana: Hee, Alhamdulillah seronok ada rumah sendiri..rasa da dewasa kne urus smua bnda sendiri. Hehe. InsyaAllah bile2 trun seremban gtau la bole la singgah umah aku nanti.

    Fitri: Kat taman alamanda, senawang..dekat ngan tmpat keje masing2..bole carila banyak je kt mudah tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uma 2nd 2tgkt brpe hrgenye ni?..mcm mhal je..ades..

      Delete