August 14, 2012

Review shopping raya

Assalammualaikum,

Selamat berpuasa dan berbuka semua. Pejam celik pejam celik lagi beberapa hari je lagi Syawal bakal menjelma. Dalam keriangan menyambut Syawal, hati turut berasa sayu Ramadhan bakal berlalu pergi. Semoga dapat ketemu lagi Ramadhan di tahun depan, AMIN.

Ok, hari Ahad kelmarin saya dan suami decide untuk shopping raya. Disebabkan dua dua pun ada komitmen. Saya praktikal, kerja office hour. Balik memang penat weekend je yang ada. So, hari tu memang all out beli barang untuk saya dan suami dari atas sampai la ke kaki. Takde peringkat peringkat. Memang mencabar fizikal dan mental. Hua hua hua. Nak citer panjang panjang pun malas. Layan gambar shopping kami. hehehe.

..:before start shopping, list kan dulu nak beli ape dan bajet harga, ;):..

..:kesian suami beratur panjang. saya? duduk sebab dah tak larat. suami comel je, ;):..

..:my hero, dengan hasil shopping kami:..

..:snap pic sambil rehat rehatkan kaki:..

xxxxxxxxxxx

Habis shopping tengok jam dah petang. Dalam kul 4.30 macam tu. Suami pun cepat je pergi bazar, sebab dua dua pun dah flat. Hahaha, so main pilih dan bayar je. Nak masak tak larat dah. Sempat lagi saya snap picture, so bole la layan kejap.

..:ni baru kat tangan suami:..

..:nah, ini kat tangan saya, di samping kereta saya. Senang je nak parking bawak kete kecik ni, i likee ;):..


xxxxxxxxxxxxxx


So, berakhirlah sudah sehari shopping untuk kami suami isteri. Baru berdua je hampir RM 1 ribu habis. huhuhu. So nak tau hasil tangkapan kami. Balik balik terus selongkar barang barang tu. Sapa la agaknya tu. hahaha, saya la tu. Suami tengok je keletah saya, siap suruh try itu ini lagi. Suka latew.

Kepuasan tercipta bilamana tamatnya shopping dan ku lihat ini di depan mata………

start dari barang saya dulu,

..:yes, i got it..puas belek belek akhirnya design ni nampak mewah dan elegan. tapi dalam biarlah rahsia. tunggu raya baru pakai:..

..:tak menahan, disebabkan ada sale, terus grab dua sekali. dua dua pun menepati citarasa:..

..:inilah baju raya saya. blue color tu baju kurung sutera, dan red color baju kurung moden.meriah dua dua color ni:..

Barang suami pun tak menahan you olls,

..:baju melayu, t-shirt, n kemeja. semua mengikut tema. raya pertama, kedua n ketiga, raya keempat dan seterusnya rotate balik. hahaha,:..

..:seluar slack, suami minat jenama john master beli dua seluar dah smpai rm 350. tapi ada free gift. lihat pic seterusnya:..

..:sling bag, ala ala briefcase. free gift pun harga beg ni je kalo nak beli rm 250. so memang berbaloi baloi. suami suka sebab boleh bawak pergi kerja. bertambah lagi la koleksi john master kat almari tu:..

..:kasut raya suami. hampir tak beli, tapi atas pujukan isteri yang lemah lembut ni, suami terus suka dan cepat cepat grab. brand tak menahan, pilihan saya memang terbaik:..


Pheww, full review shopping raya. Hope you all enjoy your reading. Babai.


p/s: Jangan ketinggalan untuk merebut 10 malam terakhir Ramadhan. Banyakkan amal ibadat ye semua. Semoga beroleh kejayaan hidup di dunia dan akhirat sana.

No comments:

Post a Comment