May 11, 2011

study dan cuti sem??

salam,hee.. akui diri ini agak malas untuk menghapdate blog tp selalu je keep reading my bloggers punyer blog. bnyak info yg dapat. so, hari ini ada mood mahu menulis. fyi, sudah start cuti semester ye yg selama 4 bulan lamanye tu. msing2 sibuk nak cri keje n what so ever tp bg aku pilih duduk rumah tanpa berkata bosan..bosan..bosan..:) kata rumahku syurgaku so kenela kita sendiri yg menceriakannya..right?

takut gemuk??eishh biasa la tu kan. tp keje rumah yg seharian aku buat ni pun dah cukup sebagai exercise. banyak tu n kalo difikirkan blik keje sebgai suri rumah ni lg penat dari keje pejabat. non stop tu dri pg smpai la tutup mata. hehe, (ada penipuan di stu ye )tp btol la kan??

ok back to our topic. nak tau kajian yg aku buat melalui facebook dan pelbagai lg laman sosial mengenai penyakit yg dialami oleh rata-rata student??meh baca ye:

TIME STUDY

1. bnyaknye assignmnent.
2. arghh!! test besok.
3. bile la nak blik umah ni??rindu mama n papa.
4. melambak final project nak kne siap.
5. ops, aku xpuas hati la ngan kwn aku tu. pemalas!!hehe..;P
6. presentation bsok, nk pkai bju ape?
7. lambat lg nak anta, rilex la dulu beb
8. pesal la malas sgt nak study ni.adoiyaii..
9. class full woO. xberenti dari subuh smpai isya'.hehe
10. stay up, stay up.. kang nyesal kang menangeh.

dan bla..bla..bla..



:: best time ni. yg tgh baju merah akunye favourite+sporting lect. ::


TIME CUTI SEM

1. (ayat pertama) yeay! dah smpai rumah.
2. ohh, bosannyer.
3. abes dah siaran tv aku tgk siap ulangan pun aku tgk jgk.
4. bile nak msuk sem ni.
5. berdebarnye, result nak kua ni.
6. x upgrade system ke. slow dari diploma smpai le degree. huhu.
7. ari ni g kenduri kawin, besok plak g bercuti. terisi cuti aku.
8. tido, makan, tgk tv. sila ulang beberapa kali yg anda mahu.
9. dah nak blik u dah. uwaa..sedihnye.
10. ok dah smpai. argh boringnye..(boring lg!)

dan bla..bla..bla..

hehe, btul kan..itu termasuklah aku. tak terkecuali eh. cmner nak atasinya? bergantung pada korang la kan. tp bagi aku bila dah ada dalam sesuatu situasi kenala bg yg sebaik mungkin. dan kesabaran itu perlu. jgn ada penyesalan di masa hadapan. masa yang berlalu tak kan dpt diulang. dan disebabkan itu juga selalu je aku mintak kwn2 agar igt kan aku agar tidak mudah terlupa, lalai dan leka. mengharapkan doa kalian juga utk kebahagiaan dunia dan akhirat. insyaAllah.


p/s: improvekan diri dgn mendengar bnyak motivasi dri tv n melalui pembacaan di blog2 ilmiah. ok ya..adios..;)

No comments:

Post a Comment